In verband met onze nieuwe programmering geldt onderstaande ter aanvulling op onze algemene voorwaarden.

Reserveren en annuleren

Hoe kan ik reserveren?

  • Heeft u nog geen entreekaart, dan dient u een ticket in onze webshop te bestellen (onze algemene voorwaarden zijn van toepassing; wijzigen/annuleren van uw bestelling is niet mogelijk).
  • Heeft u al een ticket (via uw werkgever of een actie),  selecteer dan de optie in de webshop: Ik ben al in het bezit van een entreebewijs. U hoeft hier geen betaling te voldoen.
  • ZWEMBAD: Bezit u een meerbezoekenkaart of abonnement en bezoekt u het zwembad, selecteer dan de optie in de webshop: Ik ben al in het bezit van een entreebewijs. U hoeft hier geen betaling te voldoen.
    IJSBAAN: Bezoekt u de ijsbaan met uw meerbezoekenkaart, abonnement of e-ticket van de schaatsles, dan hoeft u uw bezoek tot de Kerstvakantie niet te reserveren en ontvangt u met uw pas/ticket toegang bij de draaipoortjes.
    Indien uw NAW gegevens echter niet bij ons bekend zijn, dient u zich bij aankomst te melden bij de kassa of voor vertrek deze telefonisch aan ons door te geven. Bel 0570 659745 (ma. t/m vr. 8.30 tot 17.00 uur).
    Vanaf de Kerstvakantie (18 december) verwachten wij een hoge opkomst en moet u waarschijnlijk uw bezoek ook reserveren in onze webshop.
  • Op locatie is (bij uitzondering) alleen pin en contactloos betalen mogelijk, geen contanten.
  • Ik kan niet deelnemen
    >
    Heeft u een entreekaart in de webshop besteld, dan zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. E-tickets worden op datum gekocht en kunnen niet gewijzigd of geannuleerd worden.
    >Bezit u een meerbezoekenkaart of abonnement dan kunt u tot uiterlijk 24 uur voor aankomst uw bezoek annuleren. Hierdoor kunnen andere gasten gebruik maken van uw plek. Bel 0570 659745 (ma. t/m vr. 8.30 tot 17.00 uur) voor wijzigingen/annuleringen of mail naar info@sportbedrijfdeventer.nl met uw naam, telefoonnummer en vraag/wijziging. Heeft u als pashouder niet tijdig geannuleerd dan wordt er een toegang afgewaardeerd.

Zwemparadijs De Scheg

  • MKB recreatieve pashouders – uw pas is met ingang van 6 juli weer geactiveerd.
    Wij verzoeken u in de webshop uw bezoek te reserveren. Neem de bevestiging en uw pas mee tijdens uw bezoek en toon deze bij de receptie.
  • Meerbezoekenkaarthouders – De geldigheid van uw meerbezoekenkaart is met ingang van 6 juli verlengd met de termijn dat het zwembad gesloten is geweest.
  • De geldigheid van mijn entreeticket loopt af. Ik heb vanwege de sluiting geen gebruik kunnen maken van mijn ticket.
    Zwemparadijs De Scheg is sinds 6 juli weer dagelijks geopend. De geldigheid van uw ticket is automatisch verlengd met de periode waarin uw ticket nog geldig was, maar u door de sluiting van De Scheg er geen gebruik van heeft kunnen maken.
    AH actie 2019: de geldigheid is verlengd t/m 31 juli
    AH actie 2020: de geldigheid van uw ticket blijft ongewijzigd
    PLUS 2019: de geldigheid is verlengd t/m 21 augustus
    Eurosparen 2019: de geldigheid is verlengd t/m 31 juli
    Vrijkaarten: de geldigheid is verlengd t/m 31 december
    Vrijkaarten of Combikaarten (verkregen via werkgever of verblijf):
    -Indien deze geldig was t/m 30 juni 2020: de geldigheid is verlengd t/m 31 oktober 2020
    -Indien deze geldig was t/m 31 december: de geldigheid is verlengd t/m 30 april 2021
    Postcodeloterij: Heeft u een coupon verkregen via de Postcodeloterij, reserveer uw bezoek in de webshop onder de noemer ‘ik ben in het bezit van een entreebewijs’. Lever uw reserveringsbevestiging en Postcodeloterij coupon in bij de receptie en betaal hier uw entreebewijs met pin of contactloos. Contant betalen is niet mogelijk. De geldigheid van uw coupon blijft ongewijzigd.
  • Kan ik gebruik maken van de kleedkamers en kluisjes?
    U kunt zich omkleden bij De Scheg in de kleedkamers. Tevens kunt u gebruik maken van de kluisjes. Hiervoor is een kluismuntje noodzakelijk. Deze kunt u bij de receptie kopen voor € 0,60.

Banenzwemmen en aquasporten of squashen

  • Wie kunnen er banenzwemmen en aquasporten?
    Iedereen die in het bezit is van een geldig entreeticket, verkregen in de webshop vanaf 15 mei 2020 kan deelnemen op het gekozen tijdstip, mits 13 jaar of ouder.
    Aquabanenpassen, MKB passen, Recht Op passen en Meerbanenkaarten bieden weer toegang, maar uitsluitend bij een reservering op voorhand.
  • Voor deelname aan het banenzwemmen, aquasporten of squashen kunt u een ruime week voor uw bezoek reserveren:
    Elke woensdag tussen 8:30 en 9:00 uur worden de beschikbare tijden voor de volgende week (ma-zo) aan onze webshop toegevoegd.
  • Hoeveel tijd heb ik in het water?
    Per reservering kunt u 45 minuten zwemmen en heeft u na afloop 15 minuten om zich om te kleden en het pand te verlaten.
  • Ik zwem op een vast tijdstip, kan ik dit blijven doen?
    Er worden diverse tijden voor het zwemmen aangeboden. U dient zich zelf hiervoor in te schrijven om een plek te reserveren. Vol is echter vol dus zorg dat u zich tijdig inschrijft waardoor u meer kans maakt op de door u gewenste tijd.
  • Kan ik meerdere uren per dag zwemmen?
    Om iedereen een eerlijke kans te geven vragen wij u deel te nemen aan 1 activiteit per dag en niet meerdere uren achter elkaar te zwemmen. U dient na uw activiteit het bad en de accommodatie te verlaten. Ook indien u toch meerdere uren achter elkaar zwemt, vragen wij u tussendoor het bad te verlaten en looproute te volgen.

IJsbaan

  •  Hoeveel tijd heb ik om te schaatsen?
    Per reservering kunt u tot sluitingstijd schaatsen. Er zijn (voorlopig) geen extra tijdsvakken zoals bij het zwembad.
  • Is er een protocol in verband met corona bij de ijsbaan?
    Wij hebben een protocol opgesteld. Lees deze door voor uw bezoek. Klik HIER om het protocol te lezen
  • Kan ik bij een training/schaatsles op de ijsbaan gaan kijken bij mijn kind?
    Het is momenteel niet mogelijk te kijken tijdens een training. schaatstraining.
  •  Kan ik gebruik maken van de kleedkamers?
    Op dit moment is het niet mogelijk om gebruik te maken van de kleedkamers.
  • Kan ik met mijn MKB-pas / seizoensabonnement komen schaatsen?
    Het is mogelijk om met een MKB-pas en seizoensabonnement te komen schaatsen.
  • Is het veilig en verantwoord om te schaatsen?
    Wij volgen de richtlijnen van het RIVM en zorgen er voor dat er op een veilige en verantwoorde manier kan worden geschaatst. Onze gasten vragen wij rekening te houden met overige gasten en  en vragen onze bezoekers hier op een verantwoorde manier mee om te gaan.
  • Moet er tijdens het schaatsen 1,5m afstand worden gehouden?
    Tijdens het schaatsen vervalt de 1,5 meter regel. Dit betekent dat er contact mag zijn tussen de sporters. Rijden in een peloton, in een treintje is hierdoor mogelijk.
    Zodra je stopt met schaatsen is de 1,5 meter weer van toepassing.
  • Moet er tijdens rustmomenten in een training of wedstrijd afstand worden gehouden?
    Kinderen tot en met 12 jaar hoeven tot niemand 1,5 meter afstand te houden. Kinderen tussen 12 en 18 wel ten opzichte van volwassenen, maar niet ten opzichte van elkaar. Volwassen dienen onderling en tot personen ouder dan 12 jaar altijd 1,5 meter afstand te houden, tenzij ze uit hetzelfde huishouden komen. Deze regels gelden ook tijdens rustmomenten, bijvoorbeeld als een trainer uitleg of nieuwe instructies geeft. Als voor een goede uitleg contact noodzakelijk is, is dat toegestaan.
  • Wanneer ben ik een ‘sporter’ en wanneer een ‘toeschouwer?
    Tijdens een training of wedstrijd bent u een sporter en dan geldt de 1,5 meter afstand niet. Zodra u als sporter van het ijs afstapt en een drankje doet bij de horeca wordt u verzocht na het uittrekken van de schaatsen direct door te lopen naar Schaatscafé Nova Zembla. Langs de baan blijven kijken naar andere schaatsers is niet toegestaan. U dient ook bij het verlaten van de accommodatie natuurlijk 1,5 meter afstand te houden.
  • Mag ik na het schaatsen op de accommodatie blijven?
    Nee, dat is niet toegestaan. Zodra u gebruik maakt van de horeca moet u bijvoorbeeld zitten. Indien er geen zitplaatsen beschikbaar zijn, dient u de accommodatie te verlaten.
  • Kan ik komen kijken naar de schaatslessen, trainingen of wedstrijden?
    M.i.v. 29 september is publiek niet toegestaan. Derhalve zijn er geen kijkerskaartjes beschikbaar.
    Begeleiders van basisschoolleerlingen mogen mee naar binnen om de kinderen te helpen bij het aantrekken van hun schaatsen en daarna een consumptie te nuttigen bij de horeca. Maakt u als begeleider hier geen gebruik van dan wordt u verzocht de accommodatie te verlaten.

Abonnementen / meerbezoekenkaarten

  • Wat gebeurt er met mijn jaarabonnement (MKB-pas, squashabonnement)?
    Uw abonnement is opschort en verlengd met de periode waarin Sportbedrijf Deventer gesloten is geweest. U hoeft zich hiervoor niet bij ons te melden, wij verlengen uw pas voor u. Per ingang van 18 mei zijn de Sportieve MKB passen weer geactiveerd. De Recreatieve MKB-pas en uw squashabonnement zijn vanaf 6 juli actief.
  • Kan ik mijn Rechtop! coupon inleveren?
    Indien u de Rechtop! coupon wilt verzilveren voor een banenzwempas, is dat vanaf 18 mei mogelijk.
  • Hoe zit het met mijn Aquabanenpas?
    De automatische incasso’s en betalingen zijn opgeschort. Per ingang van 18 mei is uw Aquabanenpas geactiveerd zodat u weer kunt banenzwemmen. vanaf 1 juni worden de bijbehorende incasso’s of betalingen weer geactiveerd.
  • Mijn meerbezoekenkaart loopt af. Ik kon vanwege de sluiting geen gebruik maken van de pas.
    Uw pas wordt verlengd met de periode waarin wij gesloten waren. Uw periode wordt als het ware opgeschort en later weer beschikbaar gesteld. U hoeft zich hiervoor niet bij ons te melden, wij verlengen uw pas voor u.

Zwemles

  • Hoe zit het met mijn gezinspas?
    Uw pas wordt per ingang van 6 juli geactiveerd. De eerst volgende betaling wordt 16 augustus 2020 geïncasseerd.
    Let op: voor uw bezoek is een reservering noodzakelijk. Selecteer in onze webshop of u een recreatief bezoek brengt aan het Borgelerbad of zwemparadijs De Scheg.
    Selecteer uw bezoekdatum en vervolgens de optie ‘pashouder of ik bezit al een entreeticket’. U hoeft geen betaling te voldoen. Neem de bevestiging en uw gezinspas mee tijdens uw bezoek.
  • Ontvangt mijn kind gratis toegang tot het zwembad?
    Ja per ingang van 6 juli ontvangt uw kind gratis toegang. Wel is een reservering noodzakelijk. Selecteer in onze webshop dat u een recreatief bezoek brengt aan zwemparadijs De Scheg.
    Selecteer uw bezoekdatum en vervolgens de optie ‘pashouder of ik bezit al een entreeticket’. U hoeft geen betaling te voldoen. Neem de bevestiging en uw zwemlespas mee tijdens uw bezoek.
  • Hoe zit het met de zwemlesbetaling?
    • Tot en met zaterdag 14 maart is er zwemles gegeven aan kinderen. Tot en met 15 maart aan volwassenen.
      Deze zwemlessen dienen volgens afspraak te worden voldaan en worden niet gecompenseerd.
    • Het lesgeld zijn vanaf 16 maart niet meer geïnd, tot de lessen weer zijn gestart (in de week van 2 juni). De reeds betaalde lessen worden opgeschort.
    • Heeft u nog vragen nadat u deze ‘Veelgestelde vragen’ heeft gelezen, mail deze dan naar  zwemles@sportbedrijfdeventer.nl.

Algemeen

  • Is het chloorgehalte van het water toegenomen en merk ik dit tijdens het zwemmen?
    Vanwege het advies uit de zwembadbranche is het chloorgehalte naar 1,4 mg per liter verhoogd. Deze waarde valt binnen de wettelijke norm van  1 tot 1,5 mg per liter en wordt ook toegepast tijdens drukke dagen. Veel zwemmers merken geen verschil tijdens het zwemmen en het is niet schadelijk voor uw badkleding.
  • Is er door de tijdelijke sluiting meer kans op een legionellabesmetting?
    Tijdens de sluiting hebben de gebruikelijke spoelingen plaatsgevonden. Hierdoor is er geen verhoogd risico.
  • Kan ik alweer squashen?
    Ja de squashbanen zijn sinds 6 juli weer geopend.