In verband met onze nieuwe programmering geldt onderstaande ter aanvulling op onze algemene voorwaarden.

Welke activiteiten zijn gestart?

  • Buitenbad het Borgelerbad is geopend.
  • Zwemparadijs De Scheg.
  • Banenzwemmen bij De Scheg en het Borgelerbad.
  • Aquasporten bij De Scheg.
  • Zwemlessen bij De Scheg en het Borgelerbad. Ouder en kind zwemmen is nog niet gestart.
  • Speelparadijs De Scheg.
  • Squashen bij De Scheg.

Bekijk hier de openingstijden van De Scheg of het Borgelerbad.

Reserveren en annuleren

  • Hoe kan ik reserveren?
    Voor uw bezoek is een reservering in onze webshop verplicht.
    >Heeft u nog geen entreekaart, selecteer en betaal uw ticket in onze webshop.
    Kinderen tot en met 2 jaar ontvangen gratis toegang en hebben geen entreeticket nodig.
    >Bezit u een meerbezoekenkaart of abonnement, selecteer dan uw entree als pashouder in onze webshop. U hoeft geen betaling te voldoen. Lees onderaan deze pagina per wanneer uw pas geactiveerd is.
    Bij vragen bel 0570 659745 (maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur)

  • Ik kan niet deelnemen
    >
    Heeft u een entreekaart in de webshop besteld, dan zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. E-tickets worden op datum gekocht en kunnen niet gewijzigd of geannuleerd worden.
    Bij slecht weer behouden wij het recht het buitenbad van het Borgelerbad vroegtijdig te sluiten en u toegang te bieden tot zwemparadijs De Scheg.
    >Bezit u een meerbezoekenkaart of abonnement dan kunt u tot uiterlijk 24 uur voor aankomst uw bezoek annuleren. Hierdoor kunnen andere gasten gebruik maken van uw plek.
    Heeft u uw bezoek niet (tijdig) geannuleerd dan zal er een toegang afgewaardeerd worden van uw kaart.
    Bel 0570 659745 (maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur) voor het doorgeven van wijzigingen/annuleringen. Zijn wij telefonisch niet bereikbaar mail dan uw naam, telefoonnummer en de gegevens van uw reservering (datum, tijd, locatie en welk bad) naar info@sportbedrijfdeventer.nl

Zwemparadijs De Scheg

  • MKB recreatieve pashouders – uw pas is met ingang van 6 juli weer geactiveerd.
    Wij verzoeken u in de webshop uw bezoek te reserveren. Neem de bevestiging en uw pas mee tijdens uw bezoek en toon deze bij de receptie.
  • Meerbezoekenkaarthouders – De geldigheid van uw meerbezoekenkaart is met ingang van 6 juli verlengd met de termijn dat het zwembad gesloten is geweest.
  • De geldigheid van mijn entreeticket loopt af. Ik heb vanwege de sluiting geen gebruik kunnen maken van mijn ticket.
    Zwemparadijs De Scheg is vanaf 6 juli weer dagelijks geopend. De geldigheid van uw ticket is automatisch verlengd met de periode waarin uw ticket nog geldig was, maar u door de sluiting van De Scheg er geen gebruik van heeft kunnen maken.
    AH actie 2019: de geldigheid is verlengd t/m 31 juli
    AH actie 2020: de geldigheid van uw ticket blijft ongewijzigd
    PLUS 2019: de geldigheid is verlengd t/m 21 augustus
    Eurosparen 2019: de geldigheid is verlengd t/m 31 juli
    Vrijkaarten: de geldigheid is verlengd t/m 31 december
    Vrijkaarten of Combikaarten (verkregen via werkgever of verblijf):
    -Indien deze geldig was t/m 30 juni 2020: de geldigheid is verlengd t/m 31 oktober 2020
    -Indien deze geldig was t/m 31 december: de geldigheid is verlengd t/m 30 april 2021
    Postcodeloterij: Heeft u een coupon verkregen via de Postcodeloterij, reserveer uw bezoek in de webshop onder de noemer ‘ik ben in het bezit van een entreebewijs’. Lever uw reserveringsbevestiging en Postcodeloterij coupon in bij de receptie en betaal hier uw entreebewijs met pin of contactloos. Contant betalen is niet mogelijk. De geldigheid van uw coupon blijft ongewijzigd.
  • Kan ik gebruik maken van de kleedkamers en kluisjes?
    U kunt omkleden bij De Scheg in de kleedkamers. Tevens kunt u gebruik maken van de kluisjes. Hiervoor is een kluismuntje noodzakelijk. Deze kunt u bij de receptie kopen voor € 0,60.

Recreatief buitenbad Borgelerbad

  • Zijn er tickets verkrijgbaar bij de kassa?
    Er zijn geen tickets verkrijgbaar bij de kassa. U kunt online tickets bestellen voor uw bezoek. Klik HIER voor een bestelling.
  • Is er een recreatief zomerabonnement voor het Borgelerbad verkrijgbaar?
    Helaas worden er geen zomerabonnementen voor het Borgelerbad aangeboden dit jaar.
  • Krijg ik toegang tot het recreatieve buitenbad van het Borgelerbad met een meerbezoekenkaart
    Vanaf 6 juli kunt u met uw meerbezoekenkaart het recreatieve buitenbad bezoeken indien u op voorhand een plek reserveert in onze webshop.
  • Krijg ik toegang tot het recreatieve buitenbad van het Borgelerbad met een gezinspas?
    Uw gezinspas biedt geen toegang tot het recreatieve buitenbad van het Borgelerbad omdat de betalingen tijdelijk zijn stop gezet. Wij verzoeken u een kaartje te kopen in de webshop.
  • Hoe kan ik betalen bij de horeca?
    Bij ons horecapunt kunt u alleen met pin en contactloos betalen.

Banenzwemmen en aquasporten of squashen.

  • Wie kunnen er banenzwemmen en aquasporten?
    Iedereen die in het bezit is van een geldig entreeticket, verkregen in de webshop vanaf 15 mei 2020 kan deelnemen op het gekozen tijdstip, mits 13 jaar of ouder.
    Aquabanenpassen, MKB passen, Recht Op passen en Meerbanenkaarten bieden weer toegang, maar uitsluitend bij een reservering op voorhand.
  • Voor deelname aan het banenzwemmen, aquasporten of squashen kunt u een ruime week voor uw bezoek reserveren:
    Elke woensdag tussen 8:30 en 9:00 uur worden de beschikbare tijden voor de volgende week (ma-zo) aan onze webshop toegevoegd.
  • Hoeveel tijd heb ik in het water?
    Per reservering kunt u 45 minuten zwemmen en heeft u na afloop 15 minuten om zich om te kleden en het pand te verlaten.
  • Ik zwem op een vast tijdstip, kan ik dit blijven doen?
    Er worden diverse tijden voor het zwemmen aangeboden. U dient zich zelf hiervoor in te schrijven om een plek te reserveren. Vol is echter vol dus zorg dat u zich tijdig inschrijft waardoor u meer kans maakt op de door u gewenste tijd.
  • Kan ik meerdere uren per dag zwemmen?
    Om iedereen een eerlijke kans te geven vragen wij u deel te nemen aan 1 activiteit per dag en niet meerdere uren achter elkaar te zwemmen. U dient na uw activiteit het bad en de accommodatie te verlaten. Ook indien u toch meerdere uren achter elkaar zwemt, vragen wij u tussendoor het bad te verlaten en looproute te volgen.

 

Abonnementen / meerbezoekenkaarten

  • Wat gebeurt er met mijn jaarabonnement (MKB-pas, squashabonnement)?
    Uw abonnement is opschort en verlengd met de periode waarin Sportbedrijf Deventer gesloten is geweest. U hoeft zich hiervoor niet bij ons te melden, wij verlengen uw pas voor u. Per ingang van 18 mei zijn de Sportieve MKB passen weer geactiveerd. De Recreatieve MKB-pas en uw squashabonnement zijn vanaf 6 juli actief.
  • Kan ik mijn Rechtop! coupon inleveren?
    Indien u de Rechtop! coupon wilt verzilveren voor een banenzwempas, is dat vanaf 18 mei mogelijk.
  • Hoe zit het met mijn Aquabanenpas?
    De automatische incasso’s en betalingen zijn opgeschort. Per ingang van 18 mei is uw Aquabanenpas geactiveerd zodat u weer kunt banenzwemmen. vanaf 1 juni worden de bijbehorende incasso’s of betalingen weer geactiveerd.
  • Mijn meerbezoekenkaart loopt af. Ik kon vanwege de sluiting geen gebruik maken van de pas.
    Uw pas wordt verlengd met de periode waarin wij gesloten waren. Uw periode wordt als het ware opgeschort en later weer beschikbaar gesteld. U hoeft zich hiervoor niet bij ons te melden, wij verlengen uw pas voor u.

Zwemles

  • Hoe zien de looproutes voor de zwemles er bij De Scheg en het Borgelerbad uit?
    Check HIER de looproute voor De Scheg middels een video, check HIER de looproute voor het Borgelerbad.
  • Hoe zit het met mijn gezinspas?
    Uw pas wordt per ingang van 6 juli geactiveerd. De eerst volgende betaling wordt 16 augustus 2020 geïncasseerd.
    Let op: voor uw bezoek is een reservering noodzakelijk. Selecteer in onze webshop of u een recreatief bezoek brengt aan het Borgelerbad of zwemparadijs De Scheg.
    Selecteer uw bezoekdatum en vervolgens de optie ‘pashouder of ik bezit al een entreeticket’. U hoeft geen betaling te voldoen. Neem de bevestiging en uw gezinspas mee tijdens uw bezoek.
  • Ontvangt mijn kind gratis toegang tot het zwembad?
    Ja per ingang van 6 juli ontvangt uw kind gratis toegang. Wel is een reservering noodzakelijk. Selecteer in onze webshop of u een recreatief bezoek brengt aan het Borgelerbad of zwemparadijs De Scheg.
    Selecteer uw bezoekdatum en vervolgens de optie ‘pashouder of ik bezit al een entreeticket’. U hoeft geen betaling te voldoen. Neem de bevestiging en uw zwemlespas mee tijdens uw bezoek.
  • Hoe zit het met de zwemlesbetaling?
    • Tot en met zaterdag 14 maart is er zwemles gegeven aan kinderen. Tot en met 15 maart aan volwassenen.
      Deze zwemlessen dienen volgens afspraak te worden voldaan en worden niet gecompenseerd.
    • Het lesgeld zijn vanaf 16 maart niet meer geïnd, tot de lessen weer zijn gestart (in de week van 2 juni). De reeds betaalde lessen worden opgeschort.
    • Heeft u nog vragen nadat u deze ‘Veelgestelde vragen’ heeft gelezen, mail deze dan naar  zwemles@sportbedrijfdeventer.nl.

Algemeen

  • Is het chloorgehalte van het water toegenomen en merk ik dit tijdens het zwemmen?
    Vanwege het advies uit de zwembadbranche is het chloorgehalte naar 1,4 mg per liter verhoogd. Deze waarde valt binnen de wettelijke norm van  1 tot 1,5 mg per liter en wordt ook toegepast tijdens drukke dagen. Veel zwemmers merken geen verschil tijdens het zwemmen en het is niet schadelijk voor uw badkleding.
  • Is er door de tijdelijke sluiting meer kans op een legionellabesmetting?
    Tijdens de sluiting hebben de gebruikelijke spoelingen plaatsgevonden. Hierdoor is er geen verhoogd risico.
  • Kan ik alweer squashen?
    Ja de squashbanen zijn sinds 6 juli weer geopend.

Verenigingen

  • Welke regelingen gelden er voor verenigingen die schade oplopen door het COVID-19 virus?
    De regelingen die inmiddels veelvuldig worden gebruikt door sportverenigingen zijn de ‘NOW-regeling’ (voor personeel in dienst van de vereniging) en de ‘Tegemoetkoming schade COVID-19’.
  • Door de gemeente Deventer is ook een besluit genomen ten aanzien van de huur voor buitensportverenigingen:
    De gemeente staat ook in deze voor iedereen lastige tijd achter de sportverenigingen, instellingen en bedrijven. Om lucht te bieden, heeft het college van burgemeester en wethouders  besloten om uitstel van huur- en andere betalingen te verlenen tot 31 augustus 2020. Bedrijven en instellingen die aan de gemeente periodiek bedragen betalen, kunnen daarvan uitstel krijgen. Het gaat om huur, erfpachtcanon, of retributies voor:

    • bedrijfsruimte
    • culturele instelling
    • buurthuizen
    • speeltuinverenigingen
    • buiten sportverenigingen
    • opstal- of erfpachtrechten
  • Huur binnensportverenigingen
    Voor wat betreft de huur van de binnensportaccommodaties volgt Sportbedrijf Deventer hierin de regeling van de gemeente Deventer en biedt binnensportverenigingen de mogelijkheid om uitstel (‘opschorting’) van huurbetalingen te verlenen tot 31 augustus 2020. Indien u deze financiële ruimte nu nodig heeft, kunt u uitstel aanvragen door een verzoek per e-mail te sturen naar verhuur@sportbedrijfdeventer.nl. Realiseer dat het om uitstel gaat en niet om kwijtschelding.We begrijpen dat het een onzekere en lastige tijd is, ook voor (sport)verenigingen. Heeft u vragen of kampt uw vereniging met of situaties waar u even geen raad mee weet of over wilt sparren, laat het ons gerust weten. Wij denken graag met jullie mee. Uiteraard staan we ook open voor goede ideeën en tips die we kunnen delen en zo ook andere verenigingen kunnen helpen door deze periode heen te komen. Zo hopen we gezamenlijk ook in de toekomst een gezonde sportinfrastructuur te kunnen blijven bieden. Neem gerust contact op met de verenigingsondersteuners van Sportbedrijf Deventer.