In verband met onze nieuwe programmering geldt onderstaande ter aanvulling op onze algemene voorwaarden.

Reserveren en annuleren

Hoe kan ik reserveren?

  • Voor uw bezoek is een reservering in onze webshop verplicht. (onze algemene voorwaarden zijn van toepassing; wijzigen/annuleren van uw bestelling is niet mogelijk).
    Selecteer een tijdstip naar keuze. Let op, het betreft een vanaf tijd. U kunt dus ook later komen, als het maar hetzelfde tijdsvak betreft.
    >Heeft u nog geen entreekaart, bestel dan uw ticket in onze webshop.
    >Bezit u een geldig entreeticket of geldige meerbezoekenpas of abonnement? Reserveer uw bezoek in onze webshop onder de knop ‘ik ben in het bezit van een entreebewijs’. U hoeft online geen betaling te voldoen.
    >Wilt u een 10 of 25 bezoekenkaart kopen, selecteer dan ook de optie ‘ik ben in het bezit van een entreebewijs’. Wij verzoeken u de betaling bij de receptie te voldoen.
  • Op locatie is (bij uitzondering) alleen pin en contactloos betalen mogelijk, geen contanten.
  • Ik kan niet deelnemen
    >
    Heeft u een entreekaart in de webshop besteld, dan zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. E-tickets worden op datum gekocht en kunnen niet gewijzigd of geannuleerd worden.
    >Bezit u een meerbezoekenkaart of abonnement dan kunt u tot uiterlijk 24 uur voor aankomst uw bezoek annuleren. Hierdoor kunnen andere gasten gebruik maken van uw plek. Tel: 0570-659745 (ma. t/m vr. 8.30 tot 17.00 uur) voor wijzigingen/annuleringen of mail naar info@sportbedrijfdeventer.nl met uw naam, telefoonnummer en vraag/wijziging. Heeft u als pashouder niet tijdig geannuleerd dan wordt er een toegang afgewaardeerd.

Zwemparadijs De Scheg

  • Vanwege de aangescherpte maatregelen zijn wij recreatief sinds 15 oktober weer gesloten.

Banenzwemmen en aquasporten

  • Wie kunnen er banenzwemmen en aquasporten?
    Iedereen die in het bezit is van een geldig entreeticket, verkregen in de webshop vanaf 15 mei 2020 kan deelnemen op het gekozen tijdstip, mits 13 jaar of ouder.
    Aquabanenpassen, MKB passen, Recht Op passen en Meerbanenkaarten bieden weer toegang, maar uitsluitend bij een reservering op voorhand.
  • Voor deelname aan het banenzwemmen of  aquasporten kunt u een ruime week voor uw bezoek reserveren:
    Elke woensdag tussen 8:30 en 9:00 uur worden de beschikbare tijden voor de volgende week (ma-zo) aan onze webshop toegevoegd.
  • Hoeveel tijd heb ik in het water?
    Per reservering kunt u 45 minuten zwemmen en heeft u na afloop 15 minuten om zich om te kleden en het pand te verlaten.
  • Ik zwem op een vast tijdstip, kan ik dit blijven doen?
    Er worden diverse tijden voor het zwemmen aangeboden. U dient zich zelf hiervoor in te schrijven om een plek te reserveren. Vol is echter vol dus zorg dat u zich tijdig inschrijft waardoor u meer kans maakt op de door u gewenste tijd.
  • Kan ik meerdere uren per dag zwemmen?
    Om iedereen een eerlijke kans te geven vragen wij u deel te nemen aan 1 activiteit per dag en niet meerdere uren achter elkaar te zwemmen. U dient na uw activiteit het bad en de accommodatie te verlaten. Ook indien u toch meerdere uren achter elkaar zwemt, vragen wij u tussendoor het bad te verlaten en looproute te volgen.

Squashen

  • Zijn de squashbanen geopend?
    De squashbanen zijn m.i.v. 15 oktober weer gesloten.

IJsbaan

  • Hoeveel tijd heb ik om te schaatsen?
    De schaatstijden variëren per tijdsblok. In onze webshop kunt u een tijdsblok selecteren.
  • Is er een protocol in verband met corona bij de ijsbaan?
    Wij hebben een protocol opgesteld. Lees deze door voor uw bezoek. Klik HIER om het protocol te lezen
  • Kan ik bij een training/schaatsles op de ijsbaan gaan kijken bij mijn kind?
    Het is momenteel niet mogelijk te kijken tijdens een training.
  •  Kan ik gebruik maken van de kleedkamers?
    De kleedkamers zijn gesloten.
  • Is het veilig en verantwoord om te schaatsen?
    Wij volgen de richtlijnen van het RIVM en zorgen er voor dat er op een veilige en verantwoorde manier kan worden geschaatst. Onze gasten vragen wij rekening te houden met overige gasten en  en vragen onze bezoekers hier op een verantwoorde manier mee om te gaan.
  • Moet er tijdens het schaatsen 1,5m afstand worden gehouden?
    Ja. sporten mag alleen op 1,5 meter afstand. Dit geldt voor sporters vanaf 18 jaar.
  • Mag ik na het schaatsen op de accommodatie blijven?
    Nee, dat is niet toegestaan.

Tickets, abonnementen, meerbezoekenkaarten

  • Ik heb een los entreeticket voor het Zwemparadijs gekocht in de webshop van De Scheg, ontvang ik vanwege de sluiting m.i.v. 15 oktober mijn geld terug?
    Ja, indien uw kaartje geldig was voor een bezoek tussen 15 oktober en 12 november ontvangt u  binnen 14 dagen uw aankoopbedrag retour op het bankrekeningnummer waar de betaling mee is voldaan. Hier hoeft u niets voor te doen.
  • Ik heb een squashbaan in de webshop gereserveerd van De Scheg, ontvang ik vanwege de sluiting m.i.v. 15 oktober mijn geld terug?
    Ja, indien u een losse baan gereserveerd heeft tussen 15 oktober en 12 november ontvangt u  binnen 14 dagen uw aankoopbedrag retour op het bankrekeningnummer waar de betaling mee is voldaan. Hier hoeft u niets voor te doen.
  • De geldigheid van mijn entreeticket loopt af. Ik heb/kan vanwege de sluiting geen gebruik kunnen maken van mijn ticket.
    AH en Friesland Campina actie 2020: de geldigheid van uw ticket wordt automatisch verlengd met de periode waarin wij gesloten zijn.
    Combikaarten (verkregen via werkgever of verblijf) met een geldigheid 31 december 2020, worden verlengd t/m 30 juni 2021.
    Postcodeloterij: Heeft u een coupon verkregen via de Postcodeloterij, reserveer uw bezoek in de webshop onder de noemer ‘ik ben in het bezit van een entreebewijs’. Lever uw reserveringsbevestiging en Postcodeloterij coupon in bij de receptie en betaal hier uw entreebewijs met pin of contactloos. Contant betalen is niet mogelijk. De geldigheid van uw coupon blijft ongewijzigd.
  • Wat gebeurt er met mijn recreatieve MKB-pas?
    Uw abonnement wordt verlengd met de periode waarin het zwemparadijs recreatief gesloten is geweest. Houdt u er rekening mee dat u wel kunt schaatsen.
  • Wat gebeurt er met mijn  Squashabonnement/contract?
    Automatische incasso’s zijn m.i.v. 15 oktober stopgezet. Heeft u de betaling op een andere wijze voldaan, dan wordt de geldigheid van uw abonnement of contract verlengd met de periode waarin wij gesloten zijn.

Zwemles

  • Hoe zit het met mijn gezinspas?
    M.i.v. 15 oktober is Zwemparadijs recreatief gesloten, u hoeft daarom in deze periode geen betaling te voldoen. Heeft u al een betaling gedaan dan wordt de termijn verlengt met de periode van sluiting.
    Wilt u ondertussen deelnemen aan het oefenuurtje, dan ontvangt uw kind gratis toegang en kunt u zelf een kaartje kopen in onze webshop (zoek op oefenuurtje).
  • Ontvangt mijn kind gratis toegang tot het zwembad?
    Omdat wij tijdelijk recreatief gesloten zijn, ontvangt uw kind momenteel geen gratis toegang tot het zwemparadijs.
  • Hoe zit het met de zwemlesbetaling?
    • Het lesgeld is vanaf 16 maart niet meer geïnd, tot de lessen weer zijn gestart in de week van 2 juni. De reeds betaalde lessen zijn opgeschort.
    • Heeft u nog vragen nadat u deze ‘Veelgestelde vragen’ heeft gelezen, mail deze dan naar  zwemles@sportbedrijfdeventer.nl.

Algemeen

  • Is het chloorgehalte van het water toegenomen en merk ik dit tijdens het zwemmen?
    Vanwege het advies uit de zwembadbranche is het chloorgehalte naar 1,4 mg per liter verhoogd. Deze waarde valt binnen de wettelijke norm van  1 tot 1,5 mg per liter en wordt ook toegepast tijdens drukke dagen. Veel zwemmers merken geen verschil tijdens het zwemmen en het is niet schadelijk voor uw badkleding.
  • Is er door de tijdelijke sluiting meer kans op een legionellabesmetting?
    Tijdens de sluiting hebben de gebruikelijke spoelingen plaatsgevonden. Hierdoor is er geen verhoogd risico.