Reserveren en annuleren verplicht

  • Hoe kan ik reserveren?
    Vanwege een technische storing bij onze ICT partner, veroorzaakt door een computervirus, werken onze systemen momenteel niet en is onze webshop niet bereikbaar. U kunt daarom uw bezoek vanaf 2 dagen op voorhand telefonisch reserveren via 0570-659745 (ma-vr 9.00 – 17.00 uur/ za-zo 10.00-17.00 uur). Dus op maandag kunt u t/m woensdag reserveren. Op dinsdag t/m donderdag.
    Heeft u een pas, houdt u dan uw pasnummer tijdens uw reservering bij de hand.
  • Waarom moet ik reserveren?
    Wij mogen een beperkt aantal personen toelaten per tijdsblok. Om te voorkomen dat er meer mensen komen dan is toegestaan werken wij met een reservering vooraf zodat u zeker weet dat er een plek voor u beschikbaar is.
  • Kunnen er door de ICT storing nieuwe passen worden uitgegeven of bestaande worden verlengd?
    Dit is momenteel helaas niet mogelijk. Staan er geen bezoeken meer op uw pas, dan verzoeken wij u een los entreekaartje te kopen. Op locatie is alleen pin en contactloos betalen mogelijk, geen contanten.
  • Ik kan niet komen, moet ik annuleren? Kunt u ons niet bezoeken dan dient u telefonisch te annuleren op: (ma-vr 9.00 – 17.00 uur/ za-zo 10.00-17.00 uur) Heeft u als pashouder niet tijdig geannuleerd dan wordt er een toegang afgewaardeerd.

Product aanbod

Schaatsen

  • Is het veilig en verantwoord om te schaatsen?
    Wij volgen de richtlijnen van het RIVM en zorgen dat er op een veilige afstand kan worden geschaatst. Wij vragen u rekening te houden met overige gasten.
  • Moet er tijdens het schaatsen 1,5m afstand worden gehouden?
    Ja. sporten mag alleen op 1,5 meter afstand. Dit geldt voor sporters vanaf 18 jaar.
  • Kan ik gebruik maken van de kleedkamers/toiletten?
    De kleedkamers zijn gesloten. De toiletten geopend.
  • Kan ik bij een training/schaatsles op de ijsbaan gaan kijken bij mijn kind?
    Het is momenteel niet toegestaan te kijken tijdens een training.
  • Mag ik na het schaatsen op de accommodatie blijven?
    Nee, dat is niet toegestaan.
  • Mag ik voor of na de schaatsles recreatief schaatsen?
    Schaatscursisten waarvan de begintijd of de eindtijd binnen een schaatsblok valt, mogen of eerder komen (begintijd) of langer blijven (eindtijd). Zij hoeven niet te reserveren. Het aantal cursisten is al meegenomen in het beschikbare aantal plaatsen. Als de eindtijd van de cursus samenvalt met de eindtijd van het schaatsblok, dan moeten deze cursisten de baan verlaten en reserveren en opnieuw entree betalen.
  • Waarom mogen er meer mensen schaatsen in de Scheg dan bij enkele andere ijsbanen?
    Er zijn verschillende richtlijnen voor een binnen en een buiten accommodatie. Bij een binnen accommodatie mogen er maximaal 30 personen in een ruimte bij een buitenlocatie mogen er 250 personen zonder placeren sporten. Ijsbaan de scheg wordt als buitenlocatie gezien.

Zwemmen

  • Welke zwemactiviteiten worden er aangeboden?
    i.v. maandag 23 november gaan volgende zwemactiviteiten weer van start: banenzwemmen, aquasporten, MBVO (zwemmen voor ouderen), Ouder & kind zwemmen, Zwemles, SpetterHelden, Oefenuurtjes.
    Recreatief zwemmen en het badhuis zijn vooralsnog gesloten.
  • Kan ik gebruik maken kleedkamers, douches en toiletten?
    Uitsluitend voor de zwembaden zijn de kleedkamers geopend.
    Toiletten zijn geopend, maar douches zijn gesloten.
  • Hoe is het banenzwemmen georganiseerd om afstand te kunnen houden?
    U kunt in een carrousel zwemmen, Er zijn banen ingericht in éenrichting. Hierdoor zwemt u niemand tegemoet in dezelfde baan.
  • Waarom kan ik niet direct na de nieuwe aangekondigde maatregelen van een persconferentie weer zwemmen?
    Na de persconferentie gaan de veiligheidsregio’s aan de slag om een vertaling te maken wat wel/niet kan. Een veiligheidsregio kan echter afwijken van hetgeen is gezegd op de persconferentie. Dit betekent dus dat wij moeten wachten op de “vernieuwde” richtlijnen van de veiligheidsregio. Dit duurt circa 2 dagen. Na deze 2 dagen moeten wij de vertaalslag maken naar ons aanbod en programmering. Hier hebben wij ook minimaal 1 dag voor nodig. Iets opstarten kost in deze meer tijd dan het moeten sluiten.
  • Waarom ben ik niet per mail geinformeerd over de heropening?
    Vanwege de technische storing is er momenteel geen toegang tot een groot deel van onze data, waardoor we niet al onze gasten persoonlijk kunnen bereiken.

Zwemles

  • Gaan zwemlessen door?
    De zwemlessen starten weer m.i.v. 23 november. Zaterdag 21 november zwemmen kinderen af die 7 november zouden afzwemmen.
  • Hoe zit het met mijn betaling?
    Uw betaling wordt opgeschort: Heeft u al een betaling voldaan en nog niet alle lessen ontvangen horende bij deze betaling, dan wordt uw eerst volgende betaling opgeschort. Vanwege een storing bij onze ICT partner, veroorzaakt door een computervirus (ransomware), werken momenteel onder andere onze kassasystemen niet. Hierdoor ontvangt u uw eerstvolgende betalingsverzoek later dan gepland en valt uw volgende betaling eenmalig wat hoger uit dan u gewend bent. Met uw pas ontvangt u wel gewoon toegang tot de les.
    Indien uw kind vrijdag 27 of zaterdag 28 november voor het eerst les heeft, vragen wij u bij aankomst een pin betaling te voldoen, voor de 1e les in november en de lessen in december.
  • Bereikbaarheid door technische storing
    De storing heeft helaas ook als gevolg dat we niet bij de gegevens van uw kind kunnen en momenteel minder goed bereikbaar zijn. Heeft u vragen over het zwemtraject van uw kind, vul dan het contactformulier in op locatie (bij De Scheg bij de ingang van de kleedruimte/bij het Borgelerbad bij de receptie)

Squashen

  • Zijn de squashbanen geopend?
    De squashbanen zijn m.i.v. 23 november weer geopend. Het openingsrooster is ongewijzigd en staat vanaf diezelfde maandag op onze website. U kunt vanaf 23 november ook reserveren.
  • Tijdens het squashen dient u 1,5 meter afstand te houden.
  • Ik heb een squashbaan in de webshop gereserveerd van De Scheg, ontvang ik vanwege de sluiting m.i.v. 15 oktober mijn geld terug?
    Ja, indien u een losse baan gereserveerd heeft tussen 15 oktober en 12 november heeft u  binnen 14 dagen uw aankoopbedrag retour ontvangen, op het bankrekeningnummer waar de betaling mee is voldaan.
  • Wat gebeurt er met mijn Squashabonnement/contract?
    Automatische incasso’s zijn m.i.v. 15 oktober stopgezet. Heeft u de betaling op een andere wijze voldaan, dan wordt de geldigheid van uw abonnement of contract verlengd met de periode waarin wij gesloten zijn.
  • Waarom ben ik niet per mail geinformeerd over de heropening?
    Vanwege de technische storing is er momenteel geen toegang tot een groot deel van onze data, waardoor we niet al onze gasten persoonlijk kunnen bereiken.

Tickets, abonnementen en meerbezoekenkaarten

  • Wat gebeurt er met mijn meerbezoekenkaarten.
    Uw pas is momenteel geldig voor schaatsen, aquasporten en activiteiten als Ouder & Kind zwemmen. Meerbezoekenkaarten die op of voor 31 december 2020 verlopen worden verlengd met het aantal dagen waarop onze zwembaden gesloten zijn geweest (dus m.i.v. 15 okt. en tot we recreatief weer openen).
    Door de technische storing zijn nieuwe meerbezoekenkaart tijdelijk niet verkrijgbaar. Staan er geen bezoeken meer op uw pas dan vragen we u een los kaartje te kopen bij kassa.
  • Wat gebeurt er met mijn meerbanenkaarten:
    De geldigheid van uw pas wordt 14 dagen verlengd vanwege onze tijdelijke sluiting.
    Door de technische storing zijn nieuwe meerbanenkaart tijdelijk niet verkrijgbaar door. Staan er geen bezoeken meer op pas dan vragen wij u een los kaartje te kopen bij kassa.
  • Wat gebeurt er met mijn aquabanenabonnement?
    Uw pas is weer geactiveerd en geldig vanaf 23 november. De incasso’s voor Aquabanenpassen zijn m.i.v. 4 november stop gezet. In november is er nog niets geïncasseerd. Zodra onze systemen weer werken, berekenen we voor november de helft van de gebruikelijke kosten, omdat u 2 weken niet heeft kunnen banenzwemmen en aquasporten.
  • Kan ik mijn Recht Op coupon inleveren?
    Door een technische storing werken onze kassasystemen momenteel niet en kunnen wij geen nieuwe coupons verzilveren momenteel.
  • Wat gebeurt er met mijn recreatieve en sportieve MKB-pas?
    Uw abonnement wordt verlengd met de periode waarin u door onze sluiting geen gebruik heeft kunnen maken van uw recreatieve of sportieve pas in onze zwembaden. Houdt u er rekening mee dat u wel kunt schaatsen. De sportieve pas wordt daarom 14 dagen verlengd (afgerond naar een maand), de recreatieve pas wordt verlengd met de periode vanaf 15 oktober tot het moment waarop Zwemparadijs De Scheg recreatief opent.
  • Ik had een los entreeticket voor een zwemactiviteit gekocht, ontvang ik vanwege de sluiting mijn geld terug?
    Ja, indien uw kaartje geldig was voor een bezoek tussen 4 en 8 november ontvangt u uiterlijk maandag 9 november uw aankoopbedrag retour op het bankrekeningnummer waar de betaling mee is voldaan. Hier hoeft u niets voor te doen.
  • De geldigheid van mijn actieticket of actiebon loopt af.  
    AH en de Eurosparen actie van Friesland Campina 2020: de geldigheid van uw ticket wordt   automatisch verlengd met de periode waarin wij gesloten zijn.
    Combikaarten (verkregen via werkgever of verblijf) met een geldigheid 31 december 2020, worden verlengd t/m 30 juni 2021.
    Postcodeloterij: Heeft u een coupon verkregen via de Postcodeloterij, reserveer uw bezoek in de webshop onder de noemer ‘ik ben in het bezit van een entreebewijs’. Lever uw reserveringsbevestiging en Postcodeloterij coupon in bij de receptie en betaal hier uw entreebewijs met pin of contactloos. Contant betalen is niet mogelijk. De geldigheid van uw coupon blijft ongewijzigd.
  • Hoe zit het met onze gezinspas (zwemles ouders/verzorgers)?
    M.i.v. 15 oktober is Zwemparadijs De Scheg recreatief gesloten, u hoeft daarom in deze periode geen betaling te voldoen. De gezinspas is tijdelijk ook niet geldig. Bezoekt u o.a. het oefenuurtje dan verzoeken wij u een los kaartje te kopen. Uw kind ontvangt gratis toegang.