Sportbedrijf Deventer en Sallcon gaan hun marketingafdelingen vanaf april samenvoegen. Elles Reusen, hoofd Marketing & Communicatie van Sallcon gaat de gezamenlijke afdeling aansturen. Het is een volgende stap in de samenwerking tussen de maatschappelijke ondernemingen die ook al samen optrekken op het vlak van P&O en outplacement.

Voor zover bekend is het de eerste keer dat in Nederland twee ondernemingen uit een verschillende branche gezamenlijk marketing gaan voeren. ‘We hebben beiden het doel om op een onderscheidende, innovatieve en maatschappelijke wijze onze diensten te laten aansluiten op de beleving van onze klanten. We kunnen met de samenvoeging onze marketing en communicatie expertise delen met het Sportbedrijf Deventer, en tevens onze wederzijdse krachten meer benutten’, licht Elles Reusen toe.

Veel marketing- en communicatiebagage

‘Door de samenwerking me Sallcon halen we veel bagage aan marketing- en communicatie ervaring binnen’, geeft Jeroen Kops, Manager Exploitatie Sportbedrijf Deventer aan. ‘Met deze uitbestedingsstrategie is onze organisatie met minder kosten toch veel beter in staat om de diensten van Sportbedrijf Deventer op de kaart te zetten. Extra doel is om gezamenlijk de MVO impact voor de stad Deventer en gemeente Deventer als onze gezamenlijke aandeelhouder te vergroten en zo wellicht een voorbeeld voor Nederland te zijn.’