De zomervakantie is in volle gang en mede door het coronavirus hebben veel Nederlanders besloten om in eigen land te blijven. Hierdoor weten veel mensen de weg te vinden naar de Nederlandse zwembaden.

Zwembadmanager Ron Bauhuis van Zwemparadijs De Scheg in Deventer is positief over de gefaseerde opening die zowel De Scheg als het Borgelerbad kende: “Het is goed om te zien dat we langzaam maar zeker steeds meer gasten terug zien, hier ben ik dan ook blij om. Uiteraard hanteren we de richtlijnen vanuit het RIVM. Hiermee doel ik onder meer op de 1,5 meter maatregel, die we erg belangrijk vinden. Om dit te kunnen waarborgen laten we ook minder bezoekers naar binnen dan gebruikelijk. Wel blijft het noodzakelijk om vooraf online je kaartje te kopen. Tevens werken we met tijdvakken zodat mensen verspreid over de dag aankomen en wachtrijen te voorkomen. Gelukkig heb ik al veel blije gezichten gezien en begrijpen onze gasten dat er zowel veel van hun en ons gevraagd wordt.”

Lastige tijd
Bauhuis geeft aan dat het niet altijd eenvoudig was om aan de wensen van de gasten te voldoen. “We wilden ook tijdens het gefaseerd open gaan een aanbod voor alle doelgroepen bieden. Elke gast heeft andere wensen en ook moesten we binnen korte tijd personeel werven voor de zomervakantie, het werd namelijk lange tijd onzeker of we open konden gaan.”
Ook op met ons ticketsysteem lag er een uitdaging voor de organisatie. Alle reserveringen gebeuren op dit moment uitsluitend online, terwijl wij hoofdzakelijk tickets aan kassa verkochten. We hadden wel een webshop, maar deze was nog niet ingericht voor bijvoorbeeld banenzwemmen en aquasportlessen. Gelukkig hebben de collega’s alles op alles gezet om ook dit in te regelen, daar zijn we trots op!”